Erop uit

Rondreis door Schotland (deel 2)

Vorige week heb ik al het eerste deel beschreven van mijn vakantie in Schotland. Dit was vooral in het oosten en noorden van Schotland. Wij gingen het hele eiland rond en eigenlijk vonden wij het Westen het mooiste. Daarom vandaag het tweede deel met weer ontzettend veel foto’s.

Dag 9
In mijn vorige artikel heb ik de eerste week beschreven. Na een lange reisdag zijn we aangekomen in een heel klein dorpje. Het was bijna geen dorpje te noemen, want het had een mini tankstation en schapen. Daar was echt alles mee gezegd. Omdat het een zondag was, konden we niet heel veel toeristische dingen doen. Dat maakt gelukkig in Schotland niet uit! Er is altijd super veel te zien, dus besloten wij te gaan wandelen. Het was bijna de hele dag droog gebleven, dus dat maakte het erg makkelijk om een hele dag te hiken in de bergen.

Het was wel een klein beetje mistig af en toe, typisch Schots weer.

Dag 10
Zoals om de dag, hadden we weer een reisdag voor de boek. We bleven veelal langs de westkust rijden, wat zorgde voor mooie plaatjes. Tussendoor heb we veel stops gemaakt en zo kwamen we ineens terecht bij een grote boerderij met herten! Ik ben gek op dieren, dat is vast geen verrassing. Dus ik was helemaal happy toen ik erachter kwam dat we ze ook nog mochten voeren.

Kijk deze Bambi dan!! Verliefd…

Dag 11
We zaten vlakbij de brug naar de Isle of Skye, een prachtig eiland voor de westkust. Het eiland staat bekend om de mooie natuur. Er was zoveel te zien dat we al vroeg op stonden. We wilden alles zien wat het eiland te bieden had. Dit is niet helemaal gelukt, maar we zijn wel heel ver gekomen. We begonnen de dag bij de Fairy Pools, dit zijn kleine watervallen in een smalle rivier. Daarna reden we naar de voet van de Old Man of Storr. Dit is een echte toeristische trekpleister, dus het was erg druk. Je kon helemaal naar boven klimmen zodat je een beter uitzicht had. Hoe verder je naar boven klom, hoe minder mensen er over bleven. Eenmaal bovenaan gekomen was het uitzicht ongelooflijk! Als afsluiter van deze leuke dag kwamen we ook nog eens een groep doedelzakspelers tegen. Echt genoten van deze dag.

Dag 12
Dit was een van onze laatste reisdagen. We zijn gestopt bij de beroemde brug van Harry Potter. Je kan niet in Schotland zijn geweest zonder dit te bekijken. In de middag hebben we nog een korte wandeling gemaakt in een bos. Het was een lekkere rustige reisdag waar we niet heel veel in de auto hoefde te zitten.

Dag 13
Al jaren heb ik gezeurd of Sander een keertje met mij wilde paardrijden. Nadat ik dat ooit in IJsland heb ik gedaan ben ik verliefd geworden op paardrijden. Dit jaar was het dan eindelijk zo ver! Twee uur lang mochten we de Schotse heuvels ontdekken te paard. We hadden per toeval een privéles. Dit kwam goed uit, want we hadden allebei nog (bijna) geen ervaring. We hadden allebei makkelijke paarden.

Dag 14
Vandaag stond voornamelijk in het teken van reizen. Vanaf vroeg in de ochtend hebben we gereden. We moesten nog best een heel stuk terug naar de boot die vertrok vanuit Newcastle. Helaas hebben we niets meer kunnen doen, behalve nagenieten van deze ontzettend mooie en leuke vakantie.

Ik heb er deze keer extra veel foto’s in gestopt. Hopelijk hebben jullie zo meegenoten!
Dit was het weer voor de vakantieblogs, want voorlopig gaan Marloes en ik niet meer weg.

Welk vakantieland zouden jullie mij aanraden om een volgende keer naartoe te gaan?