Erop uit,  Lifestyle

Onze reisplannen voor dit jaar

Overal om me heen hoor ik mensen praten over hun vakanties en zie ik al de meest prachtige reisfoto’s voorbij komen op Instagram. Zo leuk! Ik word altijd zo vrolijk van dat soort verhalen en foto’s. Laurens en ik hebben ook wat leuke dingen staan voor dit jaar.

Om te beginnen gaan we binnenkort een dagje naar België. Niet echt een ‘reis’ te noemen, maar wel een ontzettend gaaf dagje uit! Wij gaan daar namelijk motorrijden. Ja, ook ik, ondanks dat ik nog bezig ben met mijn lessen. Want in België mag je rijden op een motor van 125CC zonder rijbewijs. Wij gaan daar een enduro-rit doen met een organisatie. Enduro is een motorsport waar je rijdt over onverharde wegen en door bossen. Off-roaden dus! Omdat Laurens wel zijn rijbewijs heeft, kan hij daar gewoon rijden op een motor van 250CC. Ik ga rijden op een Honda XR 125L en de rit is zo’n 70 tot 80 kilometer lang. Het is met een kleine groep en natuurlijk iemand van de organisatie. Wij hebben er echt super veel zin in!

Ook gaan we een paar dagen naar Boedapest. Uit het niets vroeg Laurens ineens van de week: ”zullen we naar Boedapest gaan?” En de volgende dag hadden we geboekt. Boedapest schijnt een prachtige stad te zijn en we hebben een appartement in het centrum uitkijkend over de Donau. Ook hebben we al een reservering gemaakt voor een diner in een luxe restaurant. Laurens wil graag nog een middagje naar een lokale brouwerij en we hebben op internet al talloze leuke wine-bars gespot. Wij kunnen zo genieten van samen heerlijk eten en drinken met daarbij een goed gesprek.
Als jullie tips hebben voor Boedapest, hoor ik het graag 😊

Later gaan we met Laurens’ familie (ouders, drie broertjes en twee vriendinnetjes) naar Toscane. Extra leuk is dat ik daar mijn 25e verjaardag vier! Laurens en ik gaan met mijn auto en we hebben een schattig B&B’tje geboekt in Frankrijk, vlak bij de grens van Zwitserland, voor de heen- en terugreis. Want in een dag naar Toscane rijden, daar wordt niemand vrolijk van. Eenmaal daar zijn er twee appartementen geboekt in een resort (met zwembad!) midden in het prachtige Toscaanse landschap. De laatste keer dat ik met mijn familie op vakantie ben geweest was toevallig ook in Toscane, drie jaar geleden toen mijn oom ging trouwen. Laurens is nog nooit in Italië geweest en ik kan echt niet wachten met hem te genieten van heerlijke pasta’s en pizza’s met een goed glas wijn. En natuurlijk met de schoonfamilie, want dat is ook altijd erg gezellig.

En dan gaan we in september nog drie dagen naar Discover Overland, een weekend wat in het teken staat van (motor)reizen naar verre bestemmingen. Dit is gewoon in Nederland, georganiseerd door drie stellen die de wereld hebben rondgereden op hun motoren. Hier kunnen Laurens en ik dus lekker veel inspiratie opdoen en andere reizigers ontmoeten. En stiekem ga ik er vanuit dat ik tegen die tijd al mijn rijbewijs heb en ook mijn eigen motor, dus kan ik er zelf naartoe rijden! Lang leve vakantiegeld en belastingteruggave 😜

Kortom, allemaal leuke dingen in het vooruitzicht! Daarbij willen een vriendin en ik nog een weekendje weg in Nederland en willen we een weekend weg met Sander en Larissa. Als ik een motor heb zullen Laurens en ik ook wel weekenden gaan rijden. Misschien in het najaar een paar dagen naar het buitenland, maar dat zien we dan wel.

Wat zijn jouw reisplannen?

Liefs, Marloes

7 Reacties

• Romy

Wauw, dat zijn veel leuke vakantieplannen! Genoeg fijne dingen om naar uit te kijken, zo te horen! Vooral Toscane lijkt mij geweldig om nog eens naartoe te gaan. Dat staat al heel lang op mijn lijstje. Hopelijk komt het er dit jaar nog eens van! Boedapest is ook supermooi trouwens. Ik ben daar een jaar of 7 geleden geweest. Ik weet nog dat het Parlementsgebouw daar prachtig is en dat ze er sowieso prachtige architectuur én heel goedkope restaurantjes hebben 🙂
    Romy heeft onlangs geplaatst…Outfit | Een lange pastelroze rok (+een roze snoephuisje)My Profile

• Daenelia

Toscane, heerlijk! Als je in de buurt van Siena bent, haal dan even koekjes bij Nino and Friends. Zo lekker. Ik ben jaloers dat je gaat. Wij maken nooit van die grote reisplannen. We gaan een keer per jaar op vakantie naar het buitenland en that’s it. Dit jaar weten we het nog niet.Ik ben erg voor in NL blijven, eerlijk gezegd. En anders het liefst naar Florence. Maar ik ben bang dat ik dit jaar gedwongen word om naar Parijs te gaab (en nee, dat vind ik niet leuk.).